Masz pomysł na biznes? Masz produkt, który chcesz sprzedać lub usługę, którą planujesz świadczyć? Świetnie! Tylko to nie wszystko….

Powinieneś również zadać sobie fundamentalne pytanie: kto ode mnie kupi to, co oferuję?

A to jest już zupełnie inna sprawa.

Jak sprawdzić zainteresowanie swoim produktem lub usługą w Internecie?

Czy da się to w ogóle w jakiś sposób sprawdzić? Jeżeli tak, to gdzie i jak to zrobić?

Jeżeli chcesz poznać odpowiedzi na te i podobne pytania, to czytaj dalej.

W ciągu ostatnich lat sam wielokrotnie stawałem przez tego typu wyzwaniami. Uczyłem się sporo zarówno na swoich błędach, jak również od innych osób, które działają w biznesie o wiele dłużej niż ja.

Doszedłem do kilku rozwiązań, które zaczęły się u mnie sprawdzać. Dzisiaj jestem w stanie się nimi z Tobą podzielić, ponieważ po prostu są skuteczne. Działają. 

Jak sprawdzić zainteresowanie swoim produktem lub usługą w Internecie?

Tekst, który właśnie czytasz, jest wstępem do pełnego opracowania tego tematu, które przygotowałem dla społeczności Banku ING.

Z pełnym tekstem tej publikacji zapoznasz się tutaj.

Czego jeszcze się dowiesz?

Dowiesz się, że możesz zbadać zapotrzebowanie na swój produkt lub usługę w Internecie na trzech różnych poziomach dokładności. W zależności od branży, w której działasz i oferowanego produktu lub usługi może to być jeden poziom, dwa lub wszystkie trzy.

Poziom deklaratywny. Sprawdzasz, czy w ogóle jest jakieś zainteresowanie rozwiązaniem, które oferujesz?

Poziom zainteresowania twoim produktem lub usługą. Na tym etapie możesz otrzymać bardziej szczegółowe informacje już od potencjalnych klientów. Czy twoja oferta im się podoba, czy coś chcieliby zmienić, ulepszyć?

Poziom rzeczywisty. Mówisz “sprawdzam” i otrzymujesz od rynku informację zwrotną, dokładną na 100%. 

Następnie zwracam uwagę na kilka kluczowych elementów, które powinieneś wziąć pod uwagę. Są to między innymi:

  1. Grupa docelowa
  2. Komunikacja
  3. Miejsca w sieci
  4. Narzędzia internetowe

Jak sprawdzić zainteresowanie swoim produktem lub usługą w Internecie?

Mówisz “sprawdzam” i otrzymujesz od rynku informację zwrotną, która jest na 100% potwierdzeniem wcześniejszych prognoz czy przypuszczeń. 

Jeszcze raz zapraszam Cię do lektury!

Z pełnym tekstem publikacji zapoznasz się klikając w poniższy tytuł:  

Jak zbadać zapotrzebowanie na produkt lub usługę w Internecie? Sprawdź, zanim rozkręcisz biznes!

Nasza intuicja nie zawsze może się sprawdzić w biznesie. Jeżeli jednak do całego procesu sprzedażowego podejdziemy, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i odpowiednich metod, to prawdopodobieństwo sukcesu zdecydowanie się zwiększa. 

Życzę Ci udanych decyzji biznesowych! 

Paweł 

Odbierz dostęp do 30 profesjonalnych narzędzi!

Wśród nich Checklisty do Kredytu Hipotecznego, kalkulatory Excel oraz rekomendowane kalkulatory Online!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych GetResponse ( more information )

Twój adres e-mail jest u mnie bezpieczny. Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie.